Waarom een inhouse marketeer bij jou op de werkvloer?




    Marketing met een moderne twist

    Een succesvol bedrijf in deze digitale maatschappij?
    Die heeft marketing nodig om te zijn én te blijven.

    Hoe bevorder je dit op een rendabele manier?
    Door samen te werken met een inhouse marketeer.

    Dit is een enthousiaste specialist die één of meerdere dagen met jouw team op het kantoor mee werkt. Hij maakt unieke content op jouw maat tegen een lage prijs.

    “Een interessante en doeltreffende manier om winst te verhogen.”

    Voordelen? Die zijn er genoeg. Maar geen voordelen zonder nadelen.
    We brengen ze aan het licht.

    Voordelen van inhouse marketing

    Bij jou op de werkvloer

    In inhouse marketeer werkt mee in je organisatie. De inhouse marketeer is fysiek aanwezig.
    Daardoor leeft deze zich veel sneller en beter in je bedrijf in.

    Nog een voordeel? De inhouse marketeer komt niet elke dag over de vloer. Maar dat hoeft ook niet.
    Er zijn misschien al genoeg gezichten waar je dagelijks op moet kijken.

    Ook zijn de communicatielijnen heel direct. Een ad hoc campagne opzetten bijvoorbeeld? Dat kan op een snelle manier. Je bespreekt dit meteen met de inhouse marketeer. Een paar uur later staat je nieuwe marketing al online.

    Een gigantische tijdsbesparing, natuurlijk.
    En je spaart energie en centen uit voor andere belangrijke zaken.

    Hoge snelheid van uitvoering

    Efficiënt online marketing uitvoeren. Daar is de inhouse marketeer specialist in. Dit gebeurt 5 à 8 keer sneller dan werknemers in dezelfde functie.

    Geen zorgen, je hebt zelf geen luie medewerkers aangenomen (op enkele na misschien).

    Wel hebben deze vaak meer tijd. Dit leidt tot een lagere druk om resultaten te leveren. Een inhouse marketeer staat onder druk om te presteren. Dit omdat ze kort op de bal moeten spelen.

    Meer efficiëntie, minder tijdverlies en minder kosten met een inhouse marketeer.
    Hecht je trouwens niet te hard aan onze joviale medewerkers. Ze komen niet elke dag langs!

    Hoge graad van specialisatie (Video – SEO – Webdesign)

    Nog iets over jouw marketing medewerker.

    Vaak is hun expertise beperkt tot slechts enkele domeinen in marketing. Goed in het creëren van content, zonder alle tips en tricks van adverteren in het achterhoofd.

    Inhouse marketeers zijn experts. Ze hebben wél diepgaande kennis. Heb je de ene moment meer SEO of webdesign nodig? Dan komt er uiteraard geen video specialist langs.

    Het is dus niet wekelijks dezelfde inhouse marketeer die aanwezig is. Wel iemand met de relevante specialisatie. Deze werkt bovendien voor verschillende bedrijven. Hij weet welke technieken werken en welke niet.

    Een eigen team opleiden kost tijd en centen.

    Het zal even duren vooraleer het werk kwalitatief en efficiënt tot een goed einde wordt gebracht. Een inhouse marketeer inschakelen is daarom een goed idee.

    Deze leidt jouw online marketing in goede banen. Daarnaast pikken jouw medewerkers een graantje kennis mee.

    Kostenbesparend

    Een inhouse marketeer bespaart je veel geld.
    Het lijkt een heuse investering, maar denk even mee.

    • Tarieven van inhouse marketing starten bij een €600/dag of €75/u exclusief btw.
    • Je rekent nog een onkostenvergoeding van 0,4170 euro/kilometer. Aan gemiddeld 100 km bedraagt dat €41.
    • Samen maakt dit €641/dag voor een inhouse marketeer.
    • Stel dat je wekelijks 1 dag neemt. Dit kost je 4 X €641/dag = €2.564/maand exclusief btw.

    We vergelijken deze kost even met een fulltime of parttime medewerker die je in dienst neemt.

    Je betaalt al snel €5.000 per maand voor een fulltime werknemer of €3.000 voor een parttime werknemer.

    Geen nood aan een fulltime marketingmedewerker? Dat is voor veel bedrijven het geval. Zeker kleine bedrijven.

    Er zal veel met de duimen gedraaid worden en dat is niet de bedoeling.

    Een efficiënte inhouse marketeer kan op één dag, en zeker op 4 dagen, veel gedaan krijgen.

    Rendabel

    Rendement staat centraal bij inhouse marketeers.

    Dit lijkt een lege statement die goed moet klinken om je over te halen. Maar volg even mee.

    Merk je dat de inhouse marketing geen geld oplevert? Dan zal de samenwerking snel stopgezet worden.

    Dit weten wij ook.

    Ons doel is om het rendement van je bedrijf zo hoog mogelijk te krijgen. Een tevreden klant zal de samenwerking niet zomaar stopzetten.

    De kost van de samenwerking zou lager zijn dan de winst die wij de klant bezorgen.

    “Dit kunnen we niet flikken, we zouden wel niet anders willen.” -De copywriters

    Bovendien verloopt de samenwerking aangenamer als je tevreden bent, waardoor de sfeer op kantoor positief blijft (zowel op ons kantoor als de jouwe).

    Nadelen van inhouse marketing

    Tijd nodig om in te werken

    Samenwerken met een inhouse marketeer lijkt niet heel vlot te gaan. Althans in de beginfase. Deze heeft tijd nodig om kennis te maken met je bedrijf en zich in te werken.

    Hierdoor kan het lijken dat de efficiëntie niet optimaal is in de beginfase. Na het inwerken, zullen efficiëntie en kwaliteit snel de hoogte in gaan.

    De inhouse marketeer kent je bedrijf nu, net als je doelstellingen en hoe je bedrijf zich profileert voor klanten.

    Dit is in ieder geval de bedoeling.

    Met deze informatie kan de marketeer content maken aan een hoge snelheid. Bij interne marketeers is de opleidingsperiode een stuk langer. Hierdoor zullen de totale kosten hoger liggen.

    Een tip: stel iemand binnen je bedrijf voor als verantwoordelijke waarmee de inhouse marketeer kan communiceren.

    Zo creëer je ook een band tussen deze personen die tot iets moois kan leiden.

    Een aangename samenwerking, natuurlijk.

    Samenwerking met andere bedrijven

    Een inhouse marketeer werkt samen met meerdere klanten. Heb je een inhouse marketeer nodig? Denk na over wanneer je tijd kan vrijmaken om deze openhartig te ontvangen.

    Mogelijk staan er al andere klanten uit jouw sector op de planning.

    Wanneer de inhouse marketeer langskomt, neemt hij kennis mee uit jouw branche. Ideeën stelen van andere partners doet deze niet.

    De inhouse marketeer kan wel breder kaderen waar jouw sector voor staat en waar klanten naar op zoek zijn.

    Heeft de marketeer nog geen ervaring in je sector? Dan doet deze beroep op ervaringen uit andere sectoren. Hierna is de opgave dit te koppelen aan jouw bedrijf.

    Extra koffiekosten

    Een inhouse marketeer brengt alle benodigdheden mee: laptop, goed humeur… Maar waar deze niets over zal zeggen is de extra koffie die tijdens de dag gedronken zal worden.

    Inhouse marketeers zijn machines. Deze hebben brandstof nodig. Bij ons is dit koffie. We vermelden dit omdat we zo transparant mogelijk willen zijn.

    Conclusie

    Of het nu koffie of thee is, maakt niet uit. Behoeften moeten voldaan worden.
    Ook jouw behoefte aan een hogere winst.

    Hiermee kunnen onze inhouse marketeers je helpen.

    De zoektocht naar fantastische medewerkers is een intensief proces. Wordt het werk goed uitgevoerd? Ideaal… maar niets kan tippen aan diepgaande expertise.

    Onze inhouse marketeers zorgen bovendien voor een frisse wind door jouw bedrijf.
    Ze zijn enthousiast en kleuren mee de sfeer op kantoor.
    Een aangename babbel en een grappig (of iets minder grappig) mopje brengt sfeer in je zaak.

    Onze inhouse marketeers geven steeds het beste van zichzelf.

    We zijn een enthousiast team dat graag met enthousiaste mensen samenwerkt.
    Steeds in functie van jouw bedrijf.

    Meer lezen?

    Benieuwd naar wat wij voor jou kunnen betekenen?

    Weten hoe goed jouw website scoort in Google?

    Met jouw gratis SEO-rapport krijg je een antwoord op volgende vragen:

    • Hoeveel bezoekers krijgt mijn website per maand?
    • Hoe komen potentiële klanten op mijn site terecht?
    • Hoeveel euro is mijn organisch zoekverkeer waard?

    En nog veel meer!