Hoe kan je meer klanten werven als privésauna? 5 + 1 succesvolle technieken.

1/ Trending bij privésauna’s: druk in de winter, open plaatsen in de zomer

Ben je uitbater van een privésauna, de marketing manager of verantwoordelijk voor het werven van nieuwe klanten? Dan herken je volgende stelling zeker:

“Superdruk bij ons in de winter, helaas veel open plaatsen vanaf het mooi weer wordt..”

Hoe kan je dit oplossen?

Wij pasten alvast 5 marketingtechnieken toe die leidden tot een verhoging van 30% van de boekingen in de periode mei-oktober bij diverse privésauna’s.

Hoe pakten wij dit aan?

Hoe kan jij dit toepassen voor jouw privésauna?

Wat moet je vooral niet doen?

Wat is tijdverlies?

2/ Meer klanten bij privésauna’s via 5 technieken
De eerste techniek is paid advertising, zijnde Google, Facebook en Instagram. Gecombineerd met organische online methoden zoals mailings, Google My Business en organische stories & reels op Facebook en Instagram. Tenslotte gecombineerd met offline marketing, zijnde flyers bij je klantenbestand.

2.1/ Google Adwords voor privésauna’s
Hoog scoren in Google met je privésauna?
De allerbeste manier hiervoor is via Google Adwords. Ook de pull-techniek genoemd.
Je betaalt per klik wanneer prospecten zoeken in Google naar termen zoals: “privésauna”, “privé sauna”, “sauna met zwembad” etc.
Enorm belangrijk is om hier de meest optimale kost per klik te bepalen.
Zet je deze kostprijs te laag, dan zal je weinig zichtbaarheid verkrijgen en weinig relevante bezoekers.
Zet je de kost te hoog, dan zal je systematisch veel te veel per klik betalen en wordt dit een dure aangelegenheid.
Ook is het heel belangrijk dat de landingspagina, waar je Google Ads (coupon van €400 gratis op heden!) naar linken, heel relevant is voor je zoekverkeer. Tevens ook dat hier voldoende tekst op staat, welke gelinkt is aan de teksten in je Google Ads.
Verder kan je maandelijks best je posities onderhouden, gezien er veel concurrentie is en prijzen, klikken, teksten en zoekverkeer maandelijks fluctueert.

SUPERTIP: Verhoog je dagbudget op zondagnamiddag, want dan beginnen mensen te boeken voor maandag. Verlaag je budget terug vanaf donderdag, want meestal zitten je weekends sowieso wel vol.

Vorige slide
Volgende slide

2.2/ Facebook en Instagram advertenties
Facebook en Instagram zijn nog steeds enorm hot in België en Nederland, met 8,5 miljoen gebruikers in BE en meer dan 11 miljoen gebruikers in NL.
Niet te missen kanalen, dat is duidelijk.
Welke content werkt het beste?
Video’s uiteraard! Heerlijke video’s waarin mensen genieten van de faciliteiten van jouw privésauna primeren uiteraard. Mooie foto’s kunnen zeker ook niet ontbreken.
Reels en stories?
⦁ Een absolute toegevoegde waarde gezien deze op heden heel veel organisch bereik verkrijgen zowel op Facebook als op Instagram.

Remarketing met de Facebook Pixel?
Ken je dit? Top, zeker doen dan!
Ken je dit niet?
Kort uitgelegd: zodra mensen op je website komen worden ze in een netje vastgelegd. Vervolgens kan je jouw volgende advertenties richten precies naar de mensen die in je netje liggen.

SUPERTIP: Maximaliseer je remarketing. Dit is mogelijk tot zelfs 6 maanden nadat mensen effectief jouw website bezocht hebben.

2.3/ Google My Business
Een vaak onderschat kanaal, maar Google My Business, kan je enorm veel extra views opleveren. Google My Business is een gratis pagina op Google waar je jouw bedrijf ook kan promoten. Tevens kan je er ook mooie video’s en foto’s laten zien.
Bijkomend ondersteunt het een hogere ranking in Google van jouw website!
Dus dubbel rendement als je tijd spendeert aan je Google My Business pagina.

SUPERTIP: Zet het woordje privésauna in je benaming, dit zal gegarandeerd extra bezoekers aantrekken naar je Google Pagina.

Smarthphone met google zoekpagina

2.4/ Mailings
Een enorm doeltreffende manier om potentiële klanten op korte termijn te bereiken zijn uiteraard mailings. Heb je zelf al een klantenbestand aan mailadressen opgebouwd? TOP ! Mail hen minstens 1X per week/per 2 weken je last minutes door. Gegarandeerd extra boekingen.

Heb je geen mailinglijst? Op heden kan je al best veel mailadressen aankopen. Dit kost je een initiële investering, maar het zal renderen. Waarom? Eens je éénmaal een grote groep ‘koude mailadressen’ gemaild hebt, kan je tags instellen. M.a.w. als mensen je mailtje gelezen hebben en doorgeklikt, kan je ze in een bepaalde groep stoppen. Nadien kan je opvolgmails sturen naar enkel deze mensen die al doorgeklikt hebben naar je website. Enorm doeltreffend dus en kostenefficiënt!

SUPERTIP: Stuur je promo’s eerst uit naar je klantenbestand en pas vervolgens naar je ‘koude mailadressen’. Zo krijgen je bestaande klanten steeds voorrang.

2.5.1/ SEO en spelen op de lange termijn?

Bovenstaande technieken focussen vooral om op korte termijn nieuwe klanten en bestaande klanten opnieuw aan te trekken. Uiteraard is er meer. Wil jij ook spelen op de lange termijn? Dan is SEO de ultieme tool hiervoor.

Wij werken zelf met een specifiek programma waarmee we kunnen zien op welke zoektermen er veel gezocht wordt. Tevens ook hoe je je pagina’s kunt optimaliseren om ook effectief heel hoog te scoren voor deze zoektermen.
We delen graag een preview met jou.

keywords

SUPERTIP: Zet in op lange termijn, investeer in SEO en pluk hier nog jaren de vruchten van!

2.5.2./ Converterende website

SEO gaat natuurlijk hand in hand met een converterende website.

Wat is hier enorm belangrijk:

A/ Aantrekkelijk & modern design dat je product professioneel weergeeft

B/ Functioneel, zodat mensen in no time kunnen bestellen/afspraak maken of een offerte vragen

C/ Snelheid van de website ook cruciaal, laadtijd mag max 3 seconden zijn

Slaag je hier niet in dan zullen mensen snel jouw website verlaten en zullen je rankings in Google ook opnieuw dalen. Dus combineer SEO met een TOPWEBSITE!

2.6/ BONUS – Tiktok (3.2 miljoen gebruikers in België)
We hadden het zelf enkele jaren geleden zeker ook niet verwacht, maar Tiktok is enorm booming. Op vandaag juli 2022, al meer dan 3.2M Belgen op Tiktok waar meer dan 1M ook ouder is dan 24 jaar. M.a.w. sowieso zitten ook een deel van jouw potentiële klanten op die nieuwe platform.
Hoe kan je scoren met Tiktok?
Wees slim en hergebruik je reels en je video’s, welke je toch hebt voor Facebook en Instagram, gewoon ook op Tiktok. Mits de juiste hashtags: #fy #fyp #foryou #foryoupage #privesauna #wellness #spa #couples #datenight.

SUPERTIP: Zet organisch je beschikbare video’s ook op Tiktok.

2.7/ NOT TO DO : Groupon en Social deal
Dit willen we zeker even meegeven, want het zijn enorme valkuilen. We merkten al dat zowel Groupon en Social deal onze klanten (privésauna’s) actief benaderen en steeds vragen om enorme kortingen te geven.
En we konden niet geloven wat we zagen…
Hoe komt het dat Groupon en Social deal er vrij snel in slagen om klanten aan te brengen?
Ze zetten Google Ads op de bedrijfsnamen van onze klanten. Ongelofelijk.
Klanten die anders rechtstreeks kwamen, werden nu weggeleid naar Groupon en Social deal waar ze dan aan kortingen konden boeken.
Dit is uiteraard het omgekeerde van wat je zou willen.
Wees gewaarschuwd.

Heb je interesse om jouw klantenbestand te vergroten?

Wil je hierover graag even met ons sparren?

Dan maken we graag kennis met jou!
Boek gerust meteen een afspraak in of stuur een mailtje naar yannick@krachtigonline.be.
Tot binnenkort!

Meer lezen?

BARD vs. ChatGPT

In de wereld van Conversational AI zijn BARD en ChatGPT twee opvallende taalmodellen ontwikkeld door OpenAI. Hoewel beide modellen zijn ontworpen om mensachtige gesprekken te

Meer lezen »

Benieuwd naar wat wij voor jou kunnen betekenen?