Hoe kunnen we jou helpen?

Waarom een online marketing bureau inschakelen?

Je mist als bedrijf veel kansen als je geen online aanwezigheid hebt. Gebruik deze krachtige tool dus om leads te genereren en je klanten te informeren over de missie van jouw bedrijf en occasionele deals! Als marketing bureau hebben we hier veel ervaring in.

Laat ons jou begeleiden want: ‘We rise by lifting others.’ Jouw succes is ook ons succes!

Voordelen van een online marketing bureau

Meetbare resultaten

Het effect van online marketing is heel meetbaar. Je kan de resultaten maandelijks opvolgen op verschillende manieren. Denk aan tracken hoe jouw klanten op je website terecht komen en meetbare omzetstijgingen. Deze stijgingen zijn natuurlijk het belangrijkst.

Vergelijk dit bijvoorbeeld met een advertentie in een papieren krant. Er is geen enkele manier om accuraat te weten te komen hoeveel mensen het artikel naar jouw website heeft gebracht. De resultaten van een online marketingcampagne zijn wel meetbaar! We helpen je graag bij het opzetten van deze trackingtools.




    Online marketing bureau sfeer

    Groeien én kosten besparen

    Online marketing helpt jouw bedrijf groeien… als het goed uitgevoerd wordt. Dit is waarom het belangrijk is om mensen met ervaring en knowhow in te schakelen. Een verloren investering ziet niemand graag.

    Een marketingafdeling (of persoon) aannemen is een grote kost. Deze kan je verminderen door een marketing bureau in te schakelen dat de nodige expertise in huis heeft. Op deze manier haal je een heel team van specialisten in huis dat goed samenwerkt én goedkoper is dan zelf een werknemer aan te nemen.

    Marketing bureaus beschikken over de nodige tools die ze nodig hebben om van digitale marketing een succes te maken. Deze tools zijn vrij duur, dus vaak geen optie voor kleinere bedrijven. Door een marketing bureau in te schakelen vermijd je ook deze kost.

    Specialisatie in het vak

    Veel marketeers hebben weinig ervaring in de online marketingsector omdat deze vrij nieuw is. Het kan dus een hele opgave zijn om werknemers te vinden die voor online marketing kunnen zorgen. Een goed marketing bureau heeft deze expertise in huis.

    Online marketing bestaat uit veel verschillende takken die allemaal belangrijk zijn. Een team samenstellen dat al deze takken als hun broekzak kent, is dus geen gemakkelijke opgave. Denk aan SEA (Search Engine Advertising), SEO (Search Engine Optimisation), grafisch design etc.

    Waar houden we ons mee bezig?

    Zoals eerder vermeld bestaat online marketing uit verschillende takken die moeten samenwerken om de beste resultaten te krijgen. Welke zijn deze takken?

    Een goed marketingplan is essentieel om van start te gaan met online marketing. Om dit op te stellen moeten we weten hoe het met jouw bedrijf gesteld is en welke stappen je al hebt gezet in de digitale wereld.

     

    Heb je een pagina op Facebook, Instagram en LinkedIn? Heb je op deze pagina’s al posts gemaakt? Presteerden ze goed of was je aanpak niet zo effectief? Welke producten en diensten hebben het beste rendement? Hoe presteert jouw website?

     

    Nadat we het benodigde inzicht verworven hebben, kunnen we aan de slag met een creatief plan op te stellen. Het doel van dit plan? Jouw meest rendabele producten en diensten in de spotlight zetten via verschillende online kanalen.

     

    Heb je zelf ideeën? Doe zeker beroep op onze expertise en ervaring om je te helpen met het uitwerken en opzetten van jouw idee. Als we denken dat het idee beter lijkt dan het effectief zal zijn, dan zeggen we dit ook.

     

    Eerlijke communicatie tussen klant en marketingbureau zorgt voor de beste resultaten!

    Eén van de beste online kanalen om te groeien als bedrijf is sociale media zoals Facebook, Instagram, LinkedIn... Door hierop aanwezig te zijn en relevante posts te maken, kan je rendement enorm verhogen.

     

    Posts over producten, diensten, jouw team, acties etc. zorgen er samen voor dat jouw bedrijf groeit in naam en omzet. Nog een belangrijk aspect van online marketing is inspelen op trends, seizoenen en feestdagen.

     

    Deze momenten zijn een goede kans om een boost in verkopen te realiseren. Denk bijvoorbeeld aan een paasactie die 10% korting biedt. Met de juiste visuals en een activerende tekst leidt dit tot een mooie boost en meer consumenten die jouw bedrijf of merk kennen.


    Belangrijk om in het achterhoofd te houden: nummers op sociale media zoals likes en comments zijn niet evenredig met conversies en trouwe klanten. Dus ook niet met rendement!

    Facebook

    Facebook is het grootste social media platform in de wereld. Posts om te informeren, activeren en converteren horen hier allemaal thuis. Je kan ook adverteren op Facebook, als echte advertentie of om een posts aan niet-volgers te laten zien. Deze laatste is meestal de beste vorm omdat de posts ook op de pagina van jouw bedrijf te zien blijven.

     

    Een mooie foto en een tekst die erbij past zorgen voor een kwalitatieve post. Adverteer posts meteen als je ze online zet om het initiële bereik te vergroten en dus meer mensen ineens te bereiken. Het aantal toegestane tekens per post is beperkt. Het is dus niet gemakkelijk om alle info die je wilt overbrengen in de post te krijgen.

     

    Posts worden organisch getoond aan Facebookgebruikers op basis van 4 pijlers:

    • Affiniteit: de relatie die de gebruiker heeft met degene die de post gemaakt heeft. Heeft hij/zij al gereageerd op vorige posts of deze geliked?
    • Gewicht: het engagement dat aan de post verbonden is. Is deze al veel geliked of hebben al veel mensen gereageerd?
    • Tijd: hoe oud is de post en hoe lang kijken gebruikers hier gemiddeld naar? Is de post nog relevant of bevat deze verouderde informatie?
    • Type: bevat de post enkel tekst en links of ook een foto of video? Helpt dit Facebook met de gebruiker op hun website/app te houden? Vermijd URL’s in posts omdat Facebook dit om deze reden afstraft.

     

    Op Facebook kan je heel gericht adverteren op leeftijd, geslacht en interesses, enkele voorbeelden? Hippe sneakers richt je bijvoorbeeld best op een vrij jong publiek van 18-30 jaar. Vrouwenschoenen naar mannen adverteren is natuurlijk ook geen goed idee.

    Advertenties boosten

    Advertenties boosten op Facebook is geen goed idee. Facebook kiest dan met behulp van een algoritme aan wie jouw post getoond wordt. Dit algoritme is over het algemeen goed in engagement opwekken zoals likes en comments, maar het zal snel blijken dat dit weinig invloed heeft op conversies en dus ook rendement.

     

    Vaak betaal je op deze manier Facebook om jouw post beter te laten lijken dan ze effectief is en zal je deze investering niet terugzien. Schijn bedriegt!

    Instagram

    Instagram is deel van Meta (Facebook), maar hier is het visuele nog belangrijker. Goede media (zoals video’s en foto’s) spelen hier dus een grotere rol. Instagram Explore werkt anders dan de functie op Facebook zelf. Op Instagram is de pijler van affiniteit groter. Dit wilt zeggen dat je meer posts ziet van vrienden en wat zij ‘geliked’ hebben.

     

    Als gebruiker zie je dus minder snel berichten die weinig tot niets met jouw vrienden te maken hebben. Als bedrijf is het zeker interessant om jouw posts te adverteren om ze zo aan jouw doelpubliek te tonen.

    TikTok

    Dit platform wordt vooral gebruikt door jeugd en is momenteel enorm populair. Ongeveer 1/3 van alle gebruikers van TikTok is boven 25 jaar. Dit lijkt een laag aantal, maar 33% van 1,8 miljoen gebruikers in België zijn er 600.000! Er zit dus zeker potentieel in adverteren op TikTok.

     

    TikTok gebruik je best om awareness te creëren rond jouw brand of bedrijf. De conversieratio’s op deze app zijn enorm laag, maar elke post heeft het potentieel om viraal te gaan en bereikt zonder viraal te gaan nog altijd veel mensen.

    LinkedIn

    LinkedIn wordt vooral gebruikt om B2B te adverteren, maar B2C komt ook voor in beperkte mate. Hier adverteren is een stuk duurder dan op Facebook en Instagram. Je moet een minimumbedrag van €10 per dag instellen.

     

    Op LinkedIn kan je ook rechtstreeks adverteren naar de inbox van potentiële klanten. Deze meer persoonlijke manier van adverteren is vaak effectiever dan standaardadvertenties.

     

    Omdat LinkedIn gericht is op het professionele leven, zijn niet-betaalde posts op LinkedIn een goede manier om het vertrouwen van klanten te winnen en knowhow uit te stralen als bedrijf. Informeer je volgers over interessante veranderingen in jouw sector, bedrijf...

    Stories en reels

    Op Facebook en Instagram kan je adverteren met Stories. Deze worden getoond tussen de Stories van de mensen die de potentiële klant volgt. Het grootste voordeel is dat de kloof tussen advertentie en content van vrienden hier heel klein is. Een mooie video doet wonderen als je dit combineert met een doordachte tekst.

     

    Naast adverteren, kan je ook Stories op Instagram en Facebook plaatsen die na 24u verdwijnen. Post ze via het account van jouw bedrijf om je potentiële klanten te informeren en jouw engagement een boost te geven.

    Content marketing is het optimaliseren en aanvullen van content, op zowel de voor- als achtergrond van jouw website. Wat betekent dit concreet?

     

    • Informatie toevoegen die zoekmachines (vooral Google) kunnen koppelen aan relevante zoekwoorden. Onze copywriters herschrijven en vullen jouw teksten aan zodat de zoekmachines jouw website hoger ranken.

     

    • Copywritingprincipes toepassen om de tekst leesbaar te maken voor mensen én zoekmachines, belangrijke zoekwoorden subtiel te herhalen, structuur in de tekst te krijgen door middel van (tussen)titels en effectieve CTA’s (call-to-actions) in de tekst te verwerken.

     

    • Nieuwe pagina’s aanmaken en schrijven als uit de zoekwoordanalyse blijkt dat dit een goede zet is.

     

    • Als het relevant is, gebruik maken van een informatieve blog.

     

    • Paginatitels en metabeschrijvingen toevoegen aan elke pagina van jouw website. Hierdoor zien potentiële bezoekers een relevante tekst in zoekmachines en rankt jouw website hier hoger.

     

    • Andere aanpassingen doorvoeren op de achtergrond van je website die jouw ranking kunnen verhogen. Websitesnelheid verbeteren is hier een voorbeeld van.

    Content marketing en zoekmachinemarketing liggen nauw bij elkaar omdat je SEO toepast op content. Zoekmachinemarketing heeft twee onderdelen: Search Engine Optimisation (SEO) en Search Engine Advertising (SEA). SEO, zoals hierboven besproken, is het onderdeel waarmee je organisch meer bezoekers aantrekt via zoekmachines. SEA is hier de betaalde versie van.

     

    Je kent ze wel, de advertenties in Google die helemaal vanboven en vanonder op de pagina getoond worden. Met deze advertenties kan je heel gericht adverteren naar potentiële bezoekers die interesse hebben in het onderwerp van jouw webshop, website of blogpost.

     

    PAS WEL OP! Als je niet op de juiste zoektermen adverteert, verlies je snel veel geld aan een investering die niets opbrengt. Het is ook belangrijk om jouw Google ads maandelijks na te kijken omdat de rankingposities van de zoektermen snel veranderen.

    Marketing agency Antwerpen Yannick
    Marketing agency Geel Joppe

    Hoe kies je een marketing bureau?

    Er zijn verschillende dingen waarop je moet letten bij het kiezen van een marketing bureau, want het is natuurlijk een investering.

    Transparantie: zoals eerder vermeld, is het succes van een marketingcampagne meetbaar. Kies dus voor een marketing bureau dat transparant is en de resultaten duidelijk toont (ook als deze niet optimaal zijn).

    Betrokkenheid: zie dat je niet gewoon een nummer bent, maar het respect krijgt dat je verdient. In grote marketing bureaus zijn er veel klanten. Het is hier dus makkelijker om gezien te worden als een nummer. Een kleiner bureau steekt meestal meer tijd in jouw bedrijf persoonlijk te leren kennen.

    Hoe onderscheidt Krachtig Online zich van andere marketing bureaus?

    ‘We rise by lifting others!’ Onze focus ligt op jouw rendement vergroten. We werken graag samen op een persoonlijke, doch professionele manier. Hoe beter we jouw bedrijf kennen, hoe beter we een marketingplan op maat kunnen opstellen.

    Eén van onze USP’s (unique selling points) is onze flexibiliteit. Onze werknemers staan paraat om je efficiënt verder te helpen als er zich een belangrijke deadline voordoet. Snel een vraag stellen? Stuur gerust een bericht in de WhatsApp-groep die we bij het begin van de samenwerking opstellen.

    We hebben ervaring met klanten te helpen subsidies aan te vragen. Exportplannen opstellen met klanten en bewijsstukken voorleggen die jouw aanvraag bij bijvoorbeeld FIT (Flanders Investment and Trade) krachtiger maken is één van onze sterkste punten. Op de hoogte zijn van nieuwe subsidies is ook belangrijk voor ons. Neem zeker eens een kijkje naar onze blogs over subsidies!

    Ons online marketing bureau vind je in de Kempen: centrum Geel, provincie Antwerpen.

    Succes cases

    Online marketing bureau klant Geel LTF

    LTF

    Er zijn opvallend meer bezoekers in de showroom met gerichte vragen naar wagens die op Facebook en Instagram getoond werden. We maken en voorzien een professionele omkadering voor alle Facebook en Instagramadvertenties.

    Online marketing klant Antwerpen Peeters Interieur

    Peeters Interieur

    Nadat ze begonnen inzetten op online marketing zijn de bezoekers in hun showroom op 2 jaar tijd verdrievoudigd, met een omzetverdubbeling tot gevolg!

    Online marketing bureau klant Kempen TNS Construct

    TNS Construct

    Ze krijgen 20 aanvragen per maand binnen door in te zetten op online marketing. Hierdoor kunnen ze de werken amper bijhouden.

    Bekijk onze succes cases voor meer voorbeelden!

    Google Ads

    Jouw zaak biedt een fantastische dienst aan, maar verkrijgt te weinig aanvragen via je website?

    Je hebt al veel geprobeerd om meer rendement uit je website te behalen, maar het lukt maar niet?

    Facebook & Instagram

    Je wilt graag dat gebruikers kennis maken met jouw bedrijf en deze omzetten in sterke leads?

    Je hebt het gevoel dat jouw posts te weinig opleveren?

    Linkedin

    Jouw zaak wilt focussen op de B2B-markt, maar je weet niet hoe je andere bedrijven moet bereiken?

    Je hebt al vaker contact proberen te leggen, maar je bereikt niet de juiste mensen?

    Google Shopping

    Verkoop je via jouw webshop producten, maar komen er te weinig bestellingen binnen?

    Je wilt meer winst genereren en verder groeien met jouw webshop, maar je bereikt niet de juiste klanten?

    Facebook

    Je wil Facebook ook inzetten om producten te verkopen? Goede keuze!

    Door het opzetten van een Facebookwinkel en de juiste campagnes te gebruiken, kan er via Facebook veel winst gemaakt worden.

    Instagram

    Instagram is toch enkel voor mooie vakantiefoto’s? Fout!

    Door gebruik te maken van het Instagram Shopping platform, breng je jouw producten tot bij de klant.

    Google Display

    Je gelooft in jouw zaak, maar deze is nog niet gekend bij jouw doelgroep?

    Je wilt meer naamsbekendheid, zodat je top-of-mind bent bij jouw klanten, maar je weet niet hoe je dit moet aanpakken?

    Facebook

    Je wilt de zichtbaarheid van jouw zaak vergroten, maar je weet niet hoe?

    Door in te zetten op Facebook kom je in contact met potentiële klanten.

    Instagram

    Je hebt magnifieke foto’s van jouw zaak of product en wilt deze delen met de buitenwereld?

    Je wilt interactie creëren en een vertrouwensband opzetten met jouw klanten? 

    Google Ads

    Jouw zaak biedt een fantastische dienst aan, maar verkrijgt te weinig aanvragen via je website?

    Je hebt al veel geprobeerd om meer rendement uit je website te behalen, maar het lukt maar niet?

    Facebook & Instagram

    Je wilt graag dat gebruikers kennis maken met jouw bedrijf en deze omzetten in sterke leads?

    Je hebt het gevoel dat jouw posts te weinig opleveren?

    Linkedin

    Jouw zaak wilt focussen op de B2B-markt, maar je weet niet hoe je andere bedrijven moet bereiken?

    Je hebt al vaker contact proberen te leggen, maar je bereikt niet de juiste mensen?

    Google Shopping

    Verkoop je via jouw webshop producten, maar komen er te weinig bestellingen binnen?

    Je wilt meer winst genereren en verder groeien met jouw webshop, maar je bereikt niet de juiste klanten?

    Facebook

    Je wil Facebook ook inzetten om producten te verkopen? Goede keuze!

    Door het opzetten van een Facebookwinkel en de juiste campagnes te gebruiken, kan er via Facebook veel winst gemaakt worden.

    Instagram

    Instagram is toch enkel voor mooie vakantiefoto’s? Fout!

    Door gebruik te maken van het Instagram Shopping platform, breng je jouw producten tot bij de klant.

    Google Display

    Je gelooft in jouw zaak, maar deze is nog niet gekend bij jouw doelgroep?

    Je wilt meer naamsbekendheid, zodat je top-of-mind bent bij jouw klanten, maar je weet niet hoe je dit moet aanpakken?

    Facebook

    Je wilt de zichtbaarheid van jouw zaak vergroten, maar je weet niet hoe?

    Door in te zetten op Facebook kom je in contact met potentiële klanten.

    Instagram

    Je hebt magnifieke foto’s van jouw zaak of product en wilt deze delen met de buitenwereld?

    Je wilt interactie creëren en een vertrouwensband opzetten met jouw klanten? 

    Hoe gaan we te werk als marketing bureau?

    • Strategie

      We starten met een uitgebreid strategisch overleg met jou om inzicht te verwerven in jouw business. Vervolgens brengen we de producten en diensten die het meest renderen in de spotlight.

    • Uitvoering

      We zetten high performance campagnes op, maken advertentieteksten en ontwerpen straffe visuals. Vervolgens stemmen we met jou af, of dit aansluit bij wat jij zou willen.

    • Rapportage

      We maken maandelijks een rapport op dat we samen met jou bespreken, inclusief optimalisaties. Zo kunnen we steeds bijsturen om de beste resultaten te behalen.

    Samenwerken met ons marketing bureau te Geel?

    Wil jij scoren en meer winst genereren?